24.4.2017

PUNAISET HUULET

"I live by a man's code,  designed to fit a man's world, 
yet at the same time  I never forget that  a woman's first job 
is to choose the right shade of red lipstick."


Seuraavaksi teille on vuorossa postaus punaisesta huulipunasta ja siitä, mitä se naiselle loppupeleissä merkitsee (tai no siis mulle ainakin.. :D)  Lähdetään vaikka siitä, että mähän siis henkilökohtaisesti käytän itse huulipunia todella vähän. Tää johtuu lähinnä siitä, että mä paitsi onnistun sottaamaan itteni niiden kanssa, mutta myös siitä että mä pidän mun huulia tosi ruman muotoisina. Ne vaan on jotenkin tosi epäsymmetriset ja hassun näköiset. Sitten mua vaan inhottaa, kun se huulipuna ei voi asettua mitenkään näitsti ja lopulta päädyn vaan pyyhkimään sen pois. Toki tähän huulipunan vähäiseen käyttöön vaikuttaa myös mun poikaystävä (se kun ei tykkää pussailla mua mikäli mun huulissa on jotain muuta kuin huulirasvaa).
Sitten jos mentäisiin ihan itse asiaan. Mulla oli eräs päivä yllinkyllin aikaa meikata ja laittautua aivan niin paljon kun halusin ja siinä mä sitten huulipunaa laittaessa ajauduin miettimään, että miks naiset oikeestaan ees käyttää sitä. Mä itse tunnen mun oloni paljon itsevarmemmaksi jos mulla on - erityisesti punaista - huulipunaa. Jotenkin se vaan on väriltään niin rohkea ja huomiotaherättävä, että se tavallaan väkisinkin lisää itsetuntoa. 

Toinen mun mieleen juolahtanut syy on myös se, että punainen huulipuna on tietynlainen tapa kapinoida. Se näyttää, ettet ensinnäkään välitä siitä, mitä muut susta ajattelee ja toisekseen myös sen, että sä uskallat erottua joukosta ja korostaa itseäs jollain niinkin pienellä, mutta silti vain niin rohkealla asialla, kuten punaisella huulipunalla.


Totuushan on, että punainen huulipuna sopii ihan kaikille, mikäli sen sävyn vain on osannut valita oikein. Tähän kytkeytyy siis kolmas syy, minkä mä tajusin, ja se on hyvältä näyttämisen halu. Kun sulla on punaista huulipunaa, sä vaan yksinkertaisesti tunnet olosi paljon paremman näköiselle. Tää saattaa johtua siitä, että a) punainen huulippuna on vaan jokin aivan uskomattoman yksinkertainen keino näyttää hyvälle tai b) sitä vain käytetään yleensä niin harvoin, että sen kerran kun sitä käytetään, tunnetaan olo voittamattomaksi. Joka tapauksessa se on siis jokin aivan loistava keino osoittaa itsevarmuutta.

Neljäntenä ja viimeisenä syynä pidän ensimmäistä kertaa, kun käytit punaista huulipunaa. Muistatteko sen hämmästyttävän kerran? Muistatteko, kuinka teistä tuntui aivan loistavalta? Kaikki katseet tuntui kohdistuvan vain itseensä, ihan vain siksi että uskalsi sekä pystyi ja näytti hyvältä punaisen huulipunan kanssa. Kaikilla on oikeus kokea ensimmäinen kerta punaisilla huulilla, koska se on jotain niin uskomatonta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti